Informacijski sustav područne riznice

Informacijsko-informatički sustav područne (županijske, gradske i općinske) riznice je sustav međusobno povezanih računalnih programa (modula) proračunskog računovodstva koji prate ukupan proces upravljanja proračunom: pripremu proračuna, izvršenje i konsolidaciju proračuna putem jedinstvenog računovodstvenog sustava koji uključuje vođenje glavne knjige i svih zakonom propisanih pomoćnih knjiga nadležnog proračuna Županije i njezinih proračunskih korisnika.

Informacijski sustav područne riznice obuhvaća međusobno povezane dijelove:

  • u cijelosti web aplikacija, pristup aplikaciji preko internetskog preglednika, podržani preglednici minimalno Edge, Chrome i Firefox
  • u cijelosti na hrvatskom jeziku
  • evidencija pravnih i fizičkih osoba (jednom uneseni podaci u Riznicu dostupni su svim korisnicima)
  • u bazu je učitan šifarnik poštanskih ureda te se automatski dodjeljuju poštanski brojevi prilikom unosa imena naselja
  • jedinstveni računski plan (prilikom promjene računskog plana u bazu se učitavaju sve promjene i blokira korištenje konta koji više nisu u upotrebi)
  • automatske sheme knjiženja i jednoobrazno knjiženje kod svih korisnika sukladno zakonskim propisima
  • stope poreza unosi administrator u bazu i vrijede za sve korisnike
  • prilikom obračuna svih vrsta zarada unaprijed su definirane šifre za JOPPD obrazac i sepa datoteke
  • kontrola ispravnosti upisanih naloga za plaćanje sukladno zakonskim propisima
  • mogućnost pregleda i praćenja izvješća i knjiženja kroz više godina
  • ovlaštenja za module dodjeljuju se prema zahtjevu korisnika sukladno poslu koji se obavlja i radnom mjestu
  • aplikacija sadržava i module koje koriste proračunski korisnici nadležnog proračuna

  • Struktura proračuna prilagođena je zakonskim propisima (razdjel, glava, program, aktivnost)
  • Nadležni proračun dodjeljuje nazive programa i aktivnosti koje unosi u program
  • Svaki korisnik vidi svoj dio financijskog plana, a županija vidi objedinjeni proračun
  • Unosom županijskog proračuna korisnici u svom planu automatski vide dio koji se financira iz općih prihoda i vezan je stavkama plana nadležnog proračuna, a vlastite prihode i rashode unose sami
  • Praćenje izvršenja proračuna u stvarnom vremenu
  • Praćenje rezervacije sredstava na kraju godine i vezanje uz stavku plana do trenutka plaćanja korisnikovih obveza kako ne bi došlo do proboja pozicija
  • Mogućnost pregleda proračuna (plan i izvršenje) prema organizacijskoj strukturi, prema programima, po korisnicima, prema izvoru financiranja, prema funkcijskoj klasifikaciji, pojedinačno prihode i rashode kroz više godina
  • Mogućnost pregleda i ispisa izvješća o izvršenju proračuna u odnosu na planirano i u odnosu na izvršenje iz prethodne godine
  • Postoji mogućnost prijenosa izvještaja u PDF, excel, word, CSV…
  • Rebalans se unosi na način da se popunjavaju kolone povećanje/smanjenje i dodavanjem novih stavki
  • Svaki korisnik ima mogućnost unosa u program ostvarenje i izvršenje vlastitih i namjenskih sredstava koji odobrenjem nadležne osobe kroz elektronski potpis postaje vidljiv u izvršenju nadležnog proračuna (na ovaj način izbjegava se višestruki unos podataka i smanjuje mogućnost pogreške)
    Evidencijskim izvještajem o izvršenju i ostvarenju financijskog plana korisnika automatski se dobivaju podaci o višku/manjku prihoda, na ovaj način vrši se kontrola provode li se odluke o raspodjeli financijskog rezultata te ispravnosti knjiženja
  • Evidencijski izvještaj o izvršenju i ostvarenju financijskog plana nije vezan uz knjiženja u glavnoj knjizi, sva plaćanja koja su prešla preko likvidature u Riznici automatski se rasknjižavaju i vode na kontima sukladno zakonskim propisima
  • Ostvarenje nadležnog proračuna vidljivo je nakon knjiženja dokumenata, a za proračunske korisnike kod kojih se njihove obveze podmiruju putem likvidature sa jedinstvenog računa riznice ostvarenje postaje vidljivo nakon knjiženja izvoda žiro-računa
  • Na početku proračunske godine prilikom otvaranja proračuna postoji mogućnost kopiranja proračuna iz prethodne godine, a potrebno ga je doraditi samo unosom novih podataka (iznosa, projekata, aktivnosti) iz tekuće godine što pridonosi višestrukoj uštedi vremena



  • Pregled i zaprimanje e-računa putem FINA-inog servisa, mogućnost direktnog prijepisa u knjigu URA gdje se automstski spremaju i prilozi računa koji su vidljivi svima u potpisnom lancu
  • Evidencija i arhiva svih zaprimljenih e-računa uvijek je dostupna korisnicima
  • Mogućnost ovjere i odobrenja e-računa kroz upravne odjele (redoslije potpisa za svaki račun određuje osoba koja zaprima e-račune)
  • Unos i knjiženje ulaznih računa, predračuna, ponuda, naredbi za plaćanje, naloga za plaće, putnih naloga i akontacija putnih naloga te mogućnost direktnog slanja na plaćanje
  • Ponude, predračuni i akontacije putnih naloga ne knjiže se na stavke plana, nego se knjiže kao potraživanje i obaveza za povrat u proračun dok se trošak ne opravda, tj. ne proknjiži račun ili putni nalog koji se automatski odrazi na knjiženja kod nadležnog proračuna
  • Mogućnost storniranja računa, preknjiženja na druga konta i unosa knjižne obavijesti
  • Prilikom unosa ulaznih računa postoji mogućnost povezivanja s dokumentima iz javne nabave (narudžbenice, ugovori) čime se prati izvršenje ugovornih obveza
  • Automatsko knjiženje vremenskog razgraničenja i storna procijene
  • Automatsko prepoznavanje POS kartica korisnika i knjiženje izvoda
  • Mogućnost ispisa IOS-a ulaznih i izlaznih računa
  • Blagajna - uplatnice/isplatnice, mogućnost vođenja više vrsta blagajne, ispis dnevnika
  • Izdavanje izlaznih računa s automatskim knjiženjem
  • Generiranje izlaznih računa iz modula školska kuhinja i automatsko knjiženje
  • Pregledi ulaznih i izlaznih računa mogući su po datumu, dobavljaču, rednom broju, statusu (dospijeće, plaćanje, proknjiženi, potpisani) gdje postoji mogućnost ispisa u PDF obliku ili excel-u
  • Mogućnost formiranja OPZ-STAT-1 i priprema datoteke za e-poreznu
  • Mogućnost unosa ugovora (lovozakupnina, zdravstvena djelatnost itd.) gdje se jednim klikom automatski knjiže sva potraživanja po određenoj vrsti ugovora i subjektu. Učitavanjem izvoda žiroračuna automatski se zatvaraju sva potraživanja i evidentira prihod po svakom koncesionaru
  • Pregled ugovora po različitim kriterijima
  • Upis i knjiženje PDV obrasca
  • Knjiženje dokumenata po mjestu troška (grupiranje troškova po lokacijama, vozilima…)
  • Prilikom knjiženja dokumenata vidljivo je izvršenje pozicija po odabranim stavkama
  • Knjiženje izvoda kod nadležnog proračuna - automatsko preuzimanje datoteke i zatvaranje svih prepoznatih uplata i isplata (automatsko knjiženje u glavnu knjigu i kod proračuna i proračunskog korisnika pri čemu korisnik svakom promjenom, koja se odnosi na njega, dobije obavijest o knjiženju s evidencijom provedenih knjiženja). Korisnikov posao je ispravno unijeti i proknjižiti račun i poslati na plaćanje putem likvidature, plaćanje vrši nadležni proračun i automatski se sve rasknjižava
  • Pregled izvoda žiro računa i podračuna koji su učitani s Internet bankarstva i automatsko slanje svakom korisniku onog dijela izvoda koji se odnosi na njegov poslovni subjekt
  • Nadležni proračun automatizmom jednu knjigovodstvenu promjenu koja se odnosi na proračunskog korisnika evidentira u izvršenju proračuna po stvarnoj vrsti troška, a istovremeno se reflektira u glavnu knjigu na transferni konto (367 i 23956)
    Zahvaljujući automatskom knjiženju izbjegnuta je mogućnost pogreške, a usklađenost na relaciji proračunski korisnik – nadležni proračun (671-367, 1672-23956) je u cent identična
  • Zatvaranje kartica i knjiženje početnog stanja vrši se automatski
  • Pregled konto kartica prema subjektu, programu, aktivnosti, kontu, korisniku (mogućnost pregleda više godina istovremeno ili za vrijeme trajanja jednog projekta mogu se pregledati svi prihodi i rashodi)
  • Izlistanje bruto bilance
  • Izlistanje knjige ulaznih i izlaznih računa
  • Izlistanje dnevnika knjiženja
  • Nadležni proračun može u svakom trenutku ući u Glavnu knjigu proračunskog korisnika i pregledati njegove prihode i rashode (kontrola proračunskog korisnika)
  • Kreiranje paketa za plaćanje po pojedinim grupama (ulazni računi i različiti nalozi za plaćanje)
  • Automatsko knjiženje stipendija po korisniku, unese se samo konto na koji se knjiži, a program automatski iz obračuna povuče korisnike i rasknjiži ih kako bi se lakše vodila evidencija koliko je kojoj osobi isplaćeno
  • Ima ugrađen test poziva na broj, OIB-a i IBAN-a

  • Pripremljeni paketi iz glavne knjige generiraju se i elektronski šalju na plaćanje (samo se jednom u program unosi i knjiži dokument, a u likvidaturu se povlače podaci vezani uz plaćanje uneseni u glavnoj knjizi i formiraju se pozivi na broj i uplatni računi po SEPA pravilima)
  • Prilikom plaćanja u nadležnom proračunu ne moraju se dokumenti ponovo knjižiti nego se povlače u izvornom obliku kako ih je korisnik proknjižio što dovodi do veće kontrole korisnika i bolje usklađenosti proračunskih korisnika i nadležnog proračuna, te se izbjegava višestruko knjiženje
  • Prilikom slanja na plaćanje korisnik je obavezan priložiti skenirani dokument (račun, predračun, putni nalog, ugovor, rješenje…) kako bi osobe u potpisnom lancu vidjele šta se šalje na plaćanje
  • Za svakog korisnika kreira se lista potpisnika koji odobravaju plaćanje ovisno o tome kojem odjelu korisnik pripada
  • Svaki potpisnik prije potpisivanja naredbe za plaćanje vidi koliko je koja stavka plana terećena do tog trenutka i koliko još ostaje slobodnih sredstava
  • Ukoliko se uoči neka greška u paketu za plaćanje, on se vraća na doradu tako da svi koji su do tada potpisali nalog, a nisu uočili grešku skidaju svoj potpis i spuštaju dokument na nižu razinu. Na taj način su svi upoznati sa izmjenom i promijenjeni paket se ponovo priprema i šalje na plaćanje
  • Potpisani i odobreni zahtjevi se automatski učitavaju u internet bankarstvo
  • Postoji mogućnost pregleda zahtjeva, kao i statusa plaćanja (u svakom trenutku je vidljivo tko je sve potpisao paket i u koje vrijeme)
  • Mogućnost ispisa zbirnih i pojedinačnih naredbi
  • Prilikom plaćanja je vidljivo koliko proračunski korisnik ima raspoloživih vlastitih novčanih sredstava

  • U kadrovsku evidenciju unose se svi podaci o zaposlenicima i polaznicima stručnog osposobljavanja potrebni za obračune i prilagođeni Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radniku
  • Pregled zaposlenika prema različitim kriterijima
  • Mogućnost ispisa različitih lista (npr. za potrebe statističkih izvješća, isplatu dara djeci, jubilarnih nagrada....)
  • Formiranja radnih mjesta s koeficijentima koji se automatski povlači prilikom unosa zaposlenika, te obračuna plaće
  • Mogućnost unosa i pregleda radnih mjesta po sistematizaciji
  • Izvještaji o sistematizaciji po odjelima, radnim mjestima, kategorijama…
  • Ocjenjivanje zaposlenika i pregled ocjenjivanja po raznim kriterijima

  • Obračun plaća i svih isplata uz plaću s mogućnošću generiranja naloga za plaćanje i JOPPD obrazaca
  • Automatsko generiranje R1 izvješća kad je djelatnik na bolovanju na teret HZZO-a
  • Obračun drugog dohotka (autorski honorar, umjetničko djelo, ugovor o djelu, djeca na praksi, pomoći, učenički servis itd.) s mogućnošću generiranja naloga za plaćanje i JOPPD obrazaca
  • Mogućnost ispisa raznih rekapitulacija i lista obračuna
  • Izdavanje IP obrazaca i potvrda za drugi dohodak
  • Godišnja rekapitulacija plaća – kontrola MO

  • Unos podataka i kreiranje prve stranice putnog naloga te njegov ispis
  • Više upravnih odjela može izdavati putne naloge, redni brojevi se automatski dodjeljuju po redoslijedu unosa
  • Po povratku s putovanja popunjava se putni račun (druga strana putnog naloga) gdje se temeljem unesenih podataka obračunava putni nalog. Prilikom obračuna dnevnice moguće je koristiti automatski izračun, slobodan upis iznosa, birati dnevnicu tuzemnu ili inozemnu te per diem dnevnicu. Za potrebe korištenja inozemne valute popunjava se baza dnevnica po državama i unosi tečajna lista
  • Prijepis podataka u JOPPD obrazac
  • Temeljem unosa putnih naloga generira se knjiga službenih putovanja
  • Pregled putnih naloga moguć je po raznim kriterijima (po zaposleniku, razdoblju, projektu i sl.)

  • Vođenje evidencije prisutnosti na radu po odjelima
  • Dnevna i mjesečna evidencija, po radniku i zbirno
  • Izvlačenje lista sa evidencijom sati provedenih na radu, godišnjem odmoru, blagdanima, službenom putu itd. za obračun plaće

  • Osim unosa osnovnih sredstava postoji mogućnost prijepisa iz nekih drugih programa
  • Mogućnost pretraživanja po inventurnom broju, po nazivu, datumu nabave, dobavljaču, grupi osnovnog sredstva…
  • Ispis popisnih lista po odjelima/sobama za inventuru
  • Razna izvješća radi lakšeg usklađenja glavne knjige i lista osnovnih sredstava (pretraživanje po kontu, po grupi ispravka vrijednosti, po inv. broju itd.)
  • Obračun ispravka vrijednosti
  • Kartica osnovnog sredstva sa svim promjenama
  • Mogućnost povećanja i smanjenja vrijednosti osnovnog sredstva
  • Sitni inventar (unos i izvješća)
  • Kartica sitnog inventara
  • Evidencija knjigama u knjižnicama i pripadajuća izvješća
  • Evidencija tuđe imovine
  • Ispis bar-kod naljepnica neposredno iz programa na tri predefinirane vrste A4 naljepnica
  • Inventura osnovnih sredstava korištenjem vlastite Android aplikacije i Bluetooth bar-kod čitača uz mogućnost offline načina rada i prijenosa osnovnog sredstva iz prostorije u prostoriju unutar Android aplikacije
  • Završna izvješća o obavljenoj inventuri s popisom očitanih osnovnih sredstava te viškova i manjkova

  • Ulaz robe vrši se preko dokumenta primke i međuskladišnice, a izlaz robe preko otpremnice, međuskladišnice i izdatnice
  • Narudžbe putem narudžbenica i mogućnost pregleda stanja po narudžbenicama
  • Izrada otpremnice po narudžbenici
  • Različita izvješća (stanje artikla po skladištu, po količini i iznosu, promet po skladištu, praćenje po roku trajanja, po skladištu, po mjestu troška…)
  • Automatsko generiranje početnog stanja
  • Mogućnost ispisa izvješća u excel

  • Učitavanje plana nabave uz pomoć Excel-a iz EOJN
  • Svaki odjel ima mogućnost unosa izmjena i dopuna plana nabave
  • Upis i pregled ugovora po različitim kriterijima
  • Realiziranje dviju vrsta nabave (javna i jednostavna)
  • Registar ugovora o nabavi
  • Izvješće o izvršenju je povezano s knjiženjem ulaznih računa
  • Izvršenje ugovora / okvirnih sporazuma
  • Formiranje zahtjeva kojeg upravni odjeli upućuju službi za javnu nabavu
  • Narudžbenica koju kreira služba za javnu nabavu

Povezivanjem modula javne nabave s Riznicom osigurava:

  • Zahtjevi su standardizirani i sadrže obvezna polja koja moraju biti ispunjena da bi se mogao spremiti zahtjev
  • Plan nabave povezan je sa proračunom što omogućuje praćenje izvršenja ugovora, okvirnih sporazuma i narudžbenica
  • S ugrađenim filterima brzo i jednostavno se dolazi do podataka za razna izvješća, kao što su broj izdanih narudžbenica u određenom razdoblju, vrijednost, po ponuditeljima, izvršenje Okvirnih sporazuma i sl.
  • Nema papirnatih narudžbenica pa je uspostavljena potpuna kontrola na jednom mjestu i neutralizirana je mogućnost da više upravnih tijela ima iste predmete nabave planirane u svom razdjelu, odnosno nema dijeljenja predmeta nabave
  • Nakon isteka ugovora ili iskorištavanja sredstava na poziciji, sustav signalizira i ne dozvoljava daljnja plaćanja
  • Plan nabave, registar Ugovora i Okvirnih sporazuma mogu se izvesti u .xls formatu za potrebe objavljivanja
  • Olakšava pripremu statističkih materijala i izvješća, praćenje potrošnje i namjernog i/ili nenamjernog dijeljenja predmeta nabave kako bi se izbjegla primjena zakona i općeg akta

  • Unos podataka o pravnim subjektima i odgovornim osobama
  • Unos programa po raznim kriterijima
  • Otvaranje natječaja i postupaka odobravanja sredstava
  • Upis prijava na postupke
  • Izvješća o prijavama po pojedinim postupcima
  • Upis odobrenih iznosa po prijavama
  • Priprema datoteka s podacima za ugovore
  • Upis plaćanja s vezom na plan proračuna
  • Upis podataka o ostvarenju programa

  • Upis osnovnih podataka o školi: matična škola, područne škole, razredi, školska godina
  • Upis podataka o učenicima i roditeljima/platiteljima
  • Obračun mjesečne naknade
    • Upis broja dana za cijelu školu
    • Izmjena broja dana po razredu
    • Izmjena broja po učeniku
  • Na osnovu unesenih parametara kreiraju se izlazni računi za cijelu školu i automatski se knjiže u glavnu knjigu
  • Ispis računa s uplatnicom
  • Mogućnost automatskog knjiženja uplata po izlaznim računima i povezanost s planom prihoda
  • Automatski prijenos učenika u iduću školsku godinu u nove razrede, potrebno je samo unijeti nove učenike

  • Unos ugovora na temelju kojih se generiraju izlazni računi
  • Obračun i isplata naknada za učenike
  • Prilikom izdavanja računa i prilikom isplate postavljene su automatske sheme knjiženja
  • Generiranje JOPPD obrasca

  • Učitavanje datoteka za HZZO i automatsko kreiranje izlaznih računa te njihovo knjiženje
  • Učitavanje Excel ili UNL datoteka uplata i njihovo povezivanje s izlaznim računima
  • Izvješća za HZZO (mjesečna, kvartalna, godišnja)
  • Razna izvješća o učinkovitosti liječnika – koliko su fakturirali, naplatili i potrošili materijala

  • Mogućnost objavljivanja uputa, dopisa, obavijesti i drugih informacija svim svojim proračunskim korisnicima
  • Objave uputa za rad u programu, te linkova s održanim edukacijama

  • Prikaz isplata iz proračuna za nadležni proračun i proračunske korisnike
    • pretraga i filtriranje prema primatelju, OIB-u, platitelju i vremenskom razdoblju
    • podaci u prikazu: Datum, Primatelj, OIB, Mjesto, Broj računa, Opis, Iznos, Platitelj
    • izvoz podataka u Excel
  • Prikaz ulaznih računa nadležnog proračuna i proračunskih korisnika
    • pretraga i filtriranje prema dobavljaču, OIB-u, platitelju i vremenskom razdoblju
    • podaci u prikazu: Dobavljač, OIB, Iznos računa, Datum računa, Iznos bez PDV, Broj računa, Iznos PDV, Broj URA , Platitelj, Iznos za poziciju, Organizacijska klasifikacija, Programska klasifikacija, Izvor financiranja, Funkcijska klasifikacija, Ekonomska klasifikacija
    • izvoz podataka u Excel
  • Ažuriranje podataka jednom dnevno

Zavod za informatiku Osijek 
Stjepana Radića 4, 31000 Osijek
e-mail: zio@zio.hr
tel: (031) 221-850
MB: 1157302  OIB: 43413546068 
IBAN: HR5623600001103100919

ZIO KONFERENCIJA 2025.
10. – 12. rujna 2025.
Hotel Olympia 4* i Sky Olympia 4*+, Vodice